Case Nytsyn Facadeskiltning 1920

Case: NYT SYN

Case Nytsyn Facadeskiltning 1920V2

Tæt sparring med Nonbye gav NYT SYN skarp profil


Udfordring

UDFORDRING

  • Meget kort tidstermin.
  • Ønsker til skiltning gav udfordring på synlighed.
  • Eksklusiv skiltning skulle udvikles til fordelagtig pris.
Loesning

LØSNING

  • 62 butikker blev besøgt og designet.
  • Grafisk profil var fleksibel og kunne derfor tilpasses alle typer facader.


Resultat

RESULTAT

  • Stilrent og tidløst design.
  • Brug af dioder giver minimalt strømforbrug.
  • Både hovedsæde og medlemmer var glade.
  • Fik flere og nye kunder i butikken.
  • Fra design til monterede facader gik der 4-5 måneder.

NYT SYN indgik et strategisk samarbejde med ZEISS

Det satte gang i en komplet re-branding med fokus på at overføre kvaliteterne fra begge brands til ét stærkt, visuelt udtryk. I tæt sparring med Nonbye har NYT SYN skabt en markant og styrket synlighed i gadebilledet.

 

Brandkvaliteter i facadeskiltningen

På et internt kickoff-møde i foråret 2013 blev medlemsbutikkerne præsenteret for det nye facadekoncept, der ifølge planen skulle være fuldt implementeret i alle butikker senest 1. september samme år. Dermed var rammerne udstukket for en stram proces med et klart fokus.

 

Brand stylist hos NYT SYN Morten Kristoffersen fortæller:  

 

NYT SYN video 1á4


NYT SYN video 2á4


Graus Designer

Designchefen valgte at gå utraditionelt til værks

vel vidende, at det kunne koste en plads i opløbet om at vinde ordren.

 

"Vi fornemmede, at NYT SYN var tæt på at igangsætte projektet. Vi ønskede imidlertid ikke kun at give et skarpt tilbud på levering og montering af skilte i et allerede eksisterende design – og så håbe på, at vi ville blive valgt alene på prisen. Vores store erfaring med især kæder viser tydeligt, at det endelige resultat i høj grad afhænger af, hvor tidligt i processen, vi kan komme med og rådgive om de mest optimale løsninger," forklarer design- og marketingchef hos Nonbye, Jan Graus Sørensen.

 

Nonbye foretog derfor en analyse af det eksisterende design- og materialeforslag til den nye facadeprofil og var hurtig klar med en diagnose:

 

  • Designet ville for eksempel ikke tage sig godt ud i varierende lysforhold, hvilket naturligvis ikke er den bedste profilering for en optikerkæde, der frem for alt skal være synlig. Konkret var det stort set umuligt at se skiltningen i tusmørke eller om aftenen.
  • Derudover lå der i det foreslåede materialevalg en høj grad af vedligeholdelse, ligesom holdbarheden slet ikke ville stå mål med den store investering, uddyber Jan Graus Sørensen.

 

Nonbye anbefalede derfor, at NYT SYN tog en kort timeout og gjorde plads til refleksion over de reelle muligheder for at skabe en visuelt stærk og funktionel løsning.

 

 

Morten NYT SYN

En øjenåbner

Hos NYT SYN var den konstruktive feedback en øjenåbner for Morten Kristoffersen og den øvrige ledelse på kædekontoret.

"Nonbye gav os i høj grad noget at tænke over, for der blev peget på en række udfordringer ved det oprindelige design, som vi ikke havde overvejet.

Nonbye gav os professionel rådgivning og sparring og demonstrerede meget stor forståelse for funktion, materialevalg, designprofil og helhed. Netop den tilgang til opgaven betød ekstremt meget for vores beslutning om at indgå et samarbejde med teamet fra Nonbye."

 

Morten Kristoffersen

Brand Stylist hos NYT SYN

NYT SYN video 3á4


NYT SYN video 4á4


Resultatet

Den nye facadeprofilering formår i høj grad at understrege kvalitetsopfattelsen og integrere NYT SYN og ZEISS i et fornemt design. Skiltene ser flotte ud både i dagslys og om aftenen, og flere butikker fortæller om kunder, der er kommet ind for at spørge til den nye profil, hvilket har igangsat nogle gode dialoger.

Nyt Syn 262B555 Facadeskiltning


Nyt Syn 262A555 Facadeskiltning


Nyt Syn 262C555 Facadeskiltning


Få din opgave rigtigt fra start

Uanset om du er lille eller stor, er det vigtigt at komme godt fra start. Gør brug af vores mangeårige knowhow inden for visuel profilering - kontakt os uforpligtende allerede i dag!

* Skal udfyldes

Sidder du med spørgsmål? Spørg vores specialister helt gratis!

Måske har du spørgsmål, som hurtigt kunne besvares af en stemme i telefonen eller via mail.

Kom rigtigt fra start - kontakt os nu! Vores råd er bedst, jo tidligere vi er med!

Claus Kaasgaard Olesen Nonbye 508

Claus K. Olesen

Sparringspartner

 

Mobil +45 40908008
cko@nonbye.dk

 

Claus er kundeansvarlig på Nyt Syn og dermed den, der har dialogen med samtlige butikker m.fl.

Jangraus

Jan Graus Sørensen

Design- & marketingchef, mDD


Tlf. +45 4322 6631
Mobil +45 4060 6240
js@nonbye.dk


Jan Graus Sørensen har gennem mere end 25 år arbejdet med kædeprofilering og har derfor stor forståelse af, hvad der skal til for at komme bedst i mål!

NONBYE ODDER

Ole Nonbye a/s, Knudsminde 4, DK-8300 Odder
Cvr.Nr: 58274917

+45 87 81 51 00

mail@nonbye.dk

Google maps

NONBYE SJÆLLAND

Ole Nonbye a/s, Tigervej 12-14, DK-4600 Køge

+45 4343 0777

mail@nonbye.dk

Google maps