Fire østjyske energiselskaber gik i foråret 2014 sammen i selskabet AURA Energi. I tæt samarbejde med Nonbye blev AURA Energis nye visuelle identitet udviklet og implementeret på facader og biler.
”Nonbyes naturlige tilgang til tæt sparring var netop en af grundene til, at de blev valgt til opgaven,” siger projektleder Hanne Skjoldborg fra AURA Energi. ”Det, i samspil med deres store erfaring, høje fleksibilitet og den rette pris, gjorde udslaget.”
”Samtidig er vi altid parate til at udfordre den idé, kunden kommer med, hvis vi tror på, det kan give et bedre slutresultat,” fortæller sales manager Jesper Borchers fra Nonbye. ”Det var også tilfældet i samarbejdet med AURA Energi, hvor det oprindelige oplæg blev bearbejdet, og vi indgik i tæt sparring med kunden omkring design, synlighed og materialevalg til facadeskiltene.”
Hanne Skjoldborg er yderst tilfreds med Nonbyes tilgang til opgaven. ”Vi havde flere runder med idéudvikling med Nonbye om den visuelle identitet, og det fungerede rigtig godt, at Nonbye kom med konstruktive forslag og ikke bare ”snakkede os efter munden”. Man kan virkelig mærke, de har stor erfaring på området,” siger Hanne.
Nonbye fører kundens idé ud i livet
AURA Energi havde eksempelvis et ønske om, at der skulle være forskelligt visuelt udtryk i ”AURA” og ”Energi” i logoet på facadeskilte og pyloner, hvilket Nonbye løste ved at bruge frontlys dioder på ”AURA” og corona dioder på ”Energi”.
Har du spørgsmål, skal du bare værsgo at spørge. Din henvendelse går direkte til vores kundecenter. Vi svarer dig hurtigst muligt. Du kan også ringe på vores hovednummer - tlf.: 8781 5100
Gennem hele processen havde AURA Energi og Nonbye således en tæt sparring om design, synlighed og materialevalg. Hertil kom en tæt dialog mellem Nonbye og de ansvarlige i afdelingerne i Odder, Viby, Brabrand og Galten for at sikre en optimal placering af skilte og pyloner og dermed give den bedste synlighed til den enkelte afdeling.
Nonbye skabte med løsningen til AURA Energi en visuel identitet med høj synlighed og ensartet udtryk på facader og pyloner ved alle fire butikker på trods af meget forskellige udgangspunkter.