Det satte gang i en komplet rebranding med fokus på at overføre kvaliteterne fra begge brands til ét stærkt visuelt udtryk. I tæt sparring med Nonbye har nyt syn skabt en markant og styrket synlighed i gadebilledet.
På et internt kickoff-møde i foråret 2013 blev medlemsbutikkerne præsenteret for det nye facadekoncept, der ifølge planen skulle være fuldt implementeret i alle butikker senest 1. september samme år. Dermed var rammerne udstukket for en stram proces med et klart fokus.
Brand stylist hos Nyt Syn Morten Kristoffersen fortæller:
vel vidende, at det kunne koste en plads i opløbet om at vinde ordren.
"Vi fornemmede, at Nyt Syn var tæt på at igangsætte projektet. Vi ønskede imidlertid ikke kun at give et skarpt tilbud på levering og montering af skilte i et allerede eksisterende design – og så håbe på, at vi ville blive valgt alene på prisen. Vores store erfaring med især kæder viser tydeligt, at det endelige resultat i høj grad afhænger af, hvor tidligt i processen, vi kan komme med og rådgive om de mest optimale løsninger," forklarer design- og marketingchef hos Nonbye, Jan Graus Sørensen.
Nonbye foretog derfor en analyse af det eksisterende design- og materialeforslag til den nye facadeprofil og var hurtig klar med en diagnose:
Nonbye anbefalede derfor, at Nyt Syn tog en kort timeout og gjorde plads til refleksion over de reelle muligheder for at skabe en visuelt stærk og funktionel løsning.
"Nonbye gav os i høj grad noget at tænke over, for der blev peget på en række udfordringer ved det oprindelige design, som vi ikke havde overvejet.
Nonbye gav os professionel rådgivning og sparring og demonstrerede meget stor forståelse for funktion, materialevalg, designprofil og helhed. Netop den tilgang til opgaven betød ekstremt meget for vores beslutning om at indgå et samarbejde med teamet fra Nonbye."
Morten Kristoffersen
Brand Stylist hos Nyt Syn
Den nye facadeprofilering formår i høj grad at understrege kvalitetsopfattelsen og integrere Nyt Syn og ZEISS i et fornemt design. Skiltene ser flotte ud både i dagslys og om aftenen, og flere butikker fortæller om kunder, der er kommet ind for at spørge til den nye profil, hvilket har igangsat nogle gode dialoger.
Uanset om du er lille eller stor, er det vigtigt at komme godt fra start. Gør brug af vores mangeårige knowhow inden for visuel profilering - kontakt os uforpligtende allerede i dag!
Måske har du spørgsmål, som hurtigt kunne besvares af en stemme i telefonen eller via mail.
Kom rigtigt fra start - kontakt os nu! Vores råd er bedst, jo tidligere vi er med!